Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2012 17:55 - Нов диалект в българския език?!?!?!?!?!?!?!?
Автор: kyliemole Категория: Други   
Прочетен: 1370 Коментари: 1 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Напоследък често се среща този диалект (или жаргон?), където след съществителните и приагателните, завършващи на гласна (включително след неплен член в м.р.) се проиднася "Х". Често го чувам на морето:

Примери:

Пише се:
"Меги, подай ми синята чаша!"
Чете се/казва се:
"Меги, подай ми синятах чашах!"

Пише се:
"Харесвам този човек, много е точен."
Казва се:
"Харесвам тозих човек, много е точен."

Пише се: "Тези хора са прекрасни приятели."
Казва се: "Тезих хорах са прекрасних приятелих."

Пише се: "Много дълго чакахме автобуса."
Казва се: "Много дълго чакахме автобусах."

Съответно фразата "Любовта е моя спътница" от едно стихотворение ще звучи така "Любовтах е моях спътницах."


^Не знам от кой край е и дали е някой остарял диалект или нов жаргон, но е интересен. Аз лично нямам против това да обогатяваме езика си с различни говорни норми, къде-къде по-хубаво е от гадните чуждици като това да казваш IT специалист вместо по-краткото и българско информатик.


Тагове:   български език,


Гласувай:
7



1. анонимен - na men
29.03.2012 18:21
това хъ-кане ми звучи много еврейско.
цитирай
Търсене

Архив